•  
    • Online servisi

      Naša Mreža

      Poslovne jedinice, Autо-Moto klubovi, Partneri... Pogledaj mapu
       
       

      Stanje na putevima

      Mapa prohodnosti puteva u Republici Srbiji.
      Detaljnije
       

      Video izveštaj o stanju na putevima u Republici Srbiji
      Detaljnije
       
       

      Vremenski podaci

       
       
       
       


      • POČETNA O NAMA AMSS CMV Uporedni test - koliko smo bezbedni u vozilima na tečni naftni gas
        • 18. septembar 2014. | četvrtak |
        Uporedni test - koliko smo bezbedni u vozilima na tečni naftni gas PDF Štampa El. pošta

        Rukovodeći se brojnim predrasudama koliko je bezbedno voziti automobil sa pogonom na gas, AMSS Centar za motorna vozila, uradio je uporedni test u realnim uslovima pravog požara. Testirana su dva automobila - jedan sa pogonom na benzin i drugi, na gas.
         

        &


        U prvom delu testa zapaljeno je vozilo sa klasičnim benzinskim motorom i sa nešto više od pola rezervoara goriva. Vozilo je zapaljeno istovremeno na nekoliko mesta i već posle 5 minuta plamen je počeo da guta unutrašnjost automobila, stakla su pucala, a boja se topila. Kada je vatra stigla do zadnjeg dela vozila, čuo se slab pucanj, jer se pritisak iz rezervoara koji je rastao, zbog sve veće temperature, oslobodio i požar je nastavio da se širi. Znači, ukoliko je vozilo u ispravnom stanju, opasnosti od eksplozije nema. Statistika, inače, pokazuje da je veća šansa za eksploziju što je rezervoar prazniji (trećina ili manje), odnosno što je u njemu više vazduha.

        Kompletan automobil je izgoreo za manje od 20 minuta.

        Drugi deo testa bilo je izazivanje požara na automobilu sa pogonom na gas koji je imao potpuno nov TNG uređaj sa kompletnom instalacijom, ugrađen u prtljažnik po svim važećim propisima i u njega je sipano 25 litara gasa. Kao i u prethodnom slučaju, vatra je "podmetnuta" istovremeno na nekoliko mesta, a prvenstveno u motorskom prostoru i kabini. Posle samo 5 minuta, senzori na rastojanju od 3 m beležili su temperaturu preko 105 stepeni, a već posle 8 minuta i preko 250 stepeni. Sledećeg trenutka iz vozila se pojavio ogroman plamen pošto je gas počeo da gori i da se oslobađa kroz sigurnosni ventil na rezervoaru. Da tog ventila nema, došlo bi do eksplozije, a ovako moderan TNG uređaj obezbeđuje, da i u uslovima požara, posledice budu što manje.

        Ukoliko je automobil potpuno ispravan i ukoliko je uređaj za gas ugrađen pravilno i kvalitetno, čak i u slučaju velikog požara, nema opasnosti od eksplozije. Naravno, plamen je brzo "progutao" automobil, ali niko u blizini nije bio ugrožen.

        Ukratko, vožnja na gas je jednako (ne)bezbedna kao i vožnja na benzin ili neku drugu vrstu goriva,  pod uslovom da je ugradnja TNG uređaja pravilna i sa kvalitetnim elementima opreme. U ovom slučaju pokazalo se da čak ni posle požara rezervoar za gas nije popustio, nisu se istopile cevi koje odvode gas ka motoru, kao ni trake kojima je rezervoar pričvršćen za karoseriju. Jedino se istopilo plastično kućište sigurnosnog ventila, što je i logično, a naknadnim otvaranjem rezervoara utvrđeno je da je kompletna količina gasa izgorela, odnosno da u njemu nema viška pritiska.

         
    •  

      Prijava

       

      Kampanje / akcije

      'Šta znaš o saobraćaju' 2010.
       
       
       

  •