•  
    • Online servisi

      Naša Mreža

      Poslovne jedinice, Autо-Moto klubovi, Partneri... Pogledaj mapu
       
       

      Stanje na putevima

      Mapa prohodnosti puteva u Republici Srbiji.
      Detaljnije
       

      Video izveštaj o stanju na putevima u Republici Srbiji
      Detaljnije
       
       

      Vremenski podaci

       
       
       
       

      Šlep sluzba, dostupna 24/7!
      slepovanje, slep, slepanje, odslepati, doslepati


      • Vozite bezbedno! PDF Štampa El. pošta
        četvrtak, 31 mart 2016 08:55

        Od 01. aprila prema Zakonu o bezbednosti u saobraćaju  prestaje da važi obaveza upotrebe zimske opreme.
        Od 01. novembra do 01. aprila zimski pneumatici su na gazećem sloju treba da imaju šare duboke najmanje 4 mm i obavezni su kada na kolovozu ima snega, leda ili poledice. Od 01. aprila možete zameniti sva četiri pneumatika na vozilu i montirati letnje. Stručnjaci preporučuju da se letnji koriste onda kada su temperature iznad 7 °C. Zimska guma ne treba da se koristi leti jer lošije prijanja uz asfalt, ubrzano se troši i zbog vrućine trajno gubi osnovne karakteristike. Gazeći sloj letnjih guma  napravljen je od tvrđeg materijala i ima sitniju šaru.
        Prema Zakonu o bezbednosti u saobraćaju vozači od 01. aprila do 01. novembra nisu više u obavezi  ni da van grada u prtljažniku imaju lance.

        Posle zime prekontrolišite tehničku ispravnost vozila. 
        Posebno obratite pažnju na stanje trapa i upravljački sistem, jer lako može da se desi da je on u lošijem stanju od česte vožnje u zimskim uslovima po udarnim rupama na kolovozu. Bilo da su posledica klizišta, odrona ili poplave, novostvorene rupe se slabo vide čak i kod sporije vožnje jer su tokom ovog perioda obično prekrivene vodom. I pored sve obazrivosti tokom zime ponekad ne uspemo da sačuvamo automobil. Proverite to u servisu.     
        Svetlosna signalizacija radiće sigurno, a vi voziti bezbedno samo ako tokom zime vlaga i korozija nisu oštetile elektroinstalacije vašeg automobila. Obavezno u servisu prekontrolišite i kočioni sistem kao i rad motora. Korisno je oparati i očistiti automobil od soli i lišća.

        U danima praznika i pojačanog saobraćaja sve je više putnika zainteresovano za granični prelaz Đala, pa se na ovom prelazu granice sa Mađarskom pred stvaranje gužvi za praznike često radno vreme produžava do 21.00! Ovaj prelaz je za samo putnička vozia i mogu ga koristiti osim građana mađarske i srpske nacionalnosti i putnici sa pasošima EU, iz država Švajcarske, Norveške i Islanda.
        Mađarska: Na prelazima Horgoš I  je otvoreno čak 6 traka a za prelaz se koriste još i Kelebija, Horgoš II i Bački Breg (ovaj prelaz mogu da koriste samo putnička vozila), koji rade neprestano 24 h, dok je alternativa sa Mađarskom i prelazak preko Bačkih Vinograda i Bajmoka (ovaj prelaz koriste samo putnička vozila), ali samo do 19.00.
        Hrvatska: 24 h se prelazi granica na Batrovcima, Šidu, na raspolaganju su i Bačka Palanka, Bogojevo, Bezdan, Neštin (ovaj prelaz koriste putnička i isključivo prazna teretna vozila), Ljuba i Sot.
        Bosna: Putnici mogu koristiti prelaze Badovinci (ovaj pelaz mogu ka Srbiji osim putničkih da koriste i natovarena teretna vozila, dok ka Bosni samo prazna), Sremska Rača, Mali Zvornik, Ljubovija, Bajina Bašta, Kotroman (Mokra Gora), Uvac (Priboj), Višegrad, Rudo i Jamena (prelaz je skelom koja saobraća Savom od 7-2h u oba pravca, po 7 puta dnevno).
        Crna Gora: Rade prelazi Jabuka, Gostun i Mehov Krš. 24 h.
        Makedonija: Vozači  prelaze na GP  Preševo (Tabanovci) i Prohor Pčinjski 24 h.
        Bugarska: Granica se može prelaziti na GP Dimitrovgrad (Gradina), Vrška Čuka, Strezimirovci i Ribarci. Svi rade 24 h.
        Rumunija: Đerdap I (za putničk i teretna vozila), Đerdap II (za putnička vozila), Kaluđerovo, Srpska Crnja i Vatin rade 24 h, dok do 19.00 samo vozači putničkih vozila mogu računati i na prelaze Jaša Tomić, Nakovo i Vrbica.

        Putovanje sopstvenim vozilom tokom praznika uobičajeno podrazumeva i prevoz raznog tereta, kofera punih garderobe i poklona, često i nameštaja, čamaca, manjih bicikala i alata. Propisi  nalažu da teret ne sme da se utovari tako da ometa vozača, mora se dobro pričvrstiti i ne može da premaši određene dimenzije, uključujući i težinu preko granice nosivosti upisane u saobraćajnoj dozvoli ili na stubu vrata automobila. Teret mora biti bezbedno smešten kako ne bi umanjio stabilnost kao i preglednost tokom vožnje. Kazne za nepropisno utovaren automobil se kreću do 20.000 dinara a saobraćajac vas može  isključiti iz saobraćaja.  
        Prema važećem pravilniku, najveća dozvoljena dužina vozila je 12 metara, širina 2,55 a visina četiri metra, zajedno sa teretom. Savetuje se da kod većeg tereta jače propisno napumpate gume. Ako viri preko prednje ivice branika, teret ne sme da viri i preko zadnjeg branika. Napred, najudaljeniju tačku branika teret sme da pređe samo do 1 m.
        Ukoliko teret postavljamo tako da viri sa zadnje strane vozila, taj deo mora biti obeležen crvenom tkaninom. I u tom slučaju teret ne sme da viri duže od 1,5 m  mereno od najudaljenije tačke branika.
        Teret ne sme da bude teži od 50 do 75 kg. Većina tereta mora biti smeštena u tovarni prostor, samo 1/6 težina tereta sme da bude u dozvoljenoj teritoriji, van njega. Savetuje se da bez nosača ništa ne stavljate na krov. Kada imate krovne nosače sa koferom brzina kretanja ne sme da prelazi 120 - 130 km/h.
        Pakujte se i istovarujte bezbedno tako da tom prilikom ne ugrožavate ostale učesnike u saobraćaju. Vidite računa da ako zatrebaju brzo budu na dohvat ruke prva pomoć, rezervni alat i rezervni točak.  Prema propisu, da bi vrata prtljažnika mogla slobodno da se otvaraju, krovni teret kao i onaj u prtljažniku ne sme da viri. Teret u kabini ne bi trebalo da pralazi ivicu naslona zadnjeg sedišta ili pokrivača za prtljag. Savetuje se da velike i teške kofere i alat stavite na dno prtljažnika, a ako nazad niko ne sedi onda teret koji tu smestite obezbedite, kako ne bi na bilo koji način smetao vozaču. Čamac ili kanu možete spakovati na krov, pod uslovom da nazad sme da viri samo jedna šestina njegove dužine. Obavezno ga propisno pričvrstite. Prevoz nameštaja je dozvoljen samo poštujući pravila koja se odnose na dužinu i težinu. Jedno od pravila jeste i da, sabrana težina vozila sa teretom, uz gorivo, ne bi smela da premaši ukupnu dozvoljenu  nosivost.
        Kada pakujete u krovni kofer, težinu stvari možete rasporediti pravilno, najteže stvari stavite na sredinu a zatim poređajte lake. Najbolje je da se popuni do vrha, a obavezno kofer treba bezbedno pričvrstiti.
        Vožnja i prevoz sa otvorenim prtljažnikom dozvoljeni su propisno i samo ako se na vratima ne nalaze svetlosna signalizacija i registarska tablica i ako je teret propisno obeležen i dobro pričvršćen.

        Prema članu 87. Zakona o bezbednosti saobraćaja svog kućnog ljubimca smete da prevozite samo ako vas ne ometa u vožnji. Pas može biti vezan na zadnjem sedištu posebnim pojasom koji mu ne dozvoljava skakanje ili mora biti ograđen mrežom između prednjih i zadnjih sedišta. Jedan od najboljih načina je prevoz u transporteru (kavezu). Savet iskusnih kaže, kada se psu stavi  pojas za automobil, nikako se ne stavlja i ogrlica već grudni am, kako bi životinja bila bezbedna u slučaju naglog kočenja. 

        Iskoristite i pred putovanje za praznike se na vreme učlanite u AMSS i za samo 2.000 /1.800 dinara preko našeg sajta “on line”/ ostvarite pravo na brojne besplatne usluge i popuste ukoliko se na putu desi nešto nepredviđeno.

        AMSS vam želi srećan i bezbedan put!

         
    •  

      Prijava

       

      Kampanje / akcije

      'Šta znaš o saobraćaju' 2010.
       
       
       
  •